måndag 13 april 2009

Sunny side.

Det är lätt att vilja berätta om solen, västkusten, nya klänningar, glasspremiärer, fina samtal, söta syskonbarn, solbränna, lästa böcker. Men det är inte så förtvivlat intressant att läsa om Händelser, det vet jag ju. Inte om man jämför med Tankar och Känslor.

Jag har verkligen haft ett alldeles ljuvligt påsklov men en annan sak som lätt går överstyr men är helt ointressant att läsa är hur bra jag har det och hur lycklig jag är och vilka soliga galej jag ägnar mig åt. Det blir så med offentligheten, att man aldrig vet vem som läser det här, och det här blir fasadmålning som vilken som.
Man bygger en identitet på internet och det går att bygga i enbart dur.

Nu borde jag skriva något djupt och innerligt, i konsekvensens namn, men jag ger mig nu in i det schemalagda livet igen och ska befinna mig vid ingång 30 8.30 imorgon, och jag har varit så ledig att jag till och med lyckats glömma var ingång 30 ligger (har kollat upp det), så det är väl bra att toppa det med lite nattsömn.

I alla fall: nu känns det som ett bra beslut, det där med smålandssommaren. Jag hann fundera lite på det, men familjen! Och sommarhuset! Helger där! Allt sådant. Dessutom kan man åka till Göteborg på två timmar, och till Köpenhamn på tre. Kommunikationer! Fint liv. Det blir nog bra. (Att göra: ta tag i boende, introduktion, schema. Sommaren kommer. Det är inte Jättelänge kvar längre.)

Inga kommentarer: