måndag 7 maj 2012

Efter textsamtalen.

Idag var sista dagen på min skrivarkurs, och nu ställer jag om.

Jag blir en annan där, det är ett annat rum. Det är ord och bilder och gestaltning och boktips och strykningar och stämningar.

Och så är det den hjärtskärande majvåren med vitsippor och lövsprickning, och så slottet. Det bidrar ju till känslan av en annan värld.

Nu går jag tillbaka. Tröstar mig med att vi har planerat en återträff till i höst. Tills dess ska jag försöka skriva mer skönlitteratur. Det är med skrivandet som med yogan - egentligen vill jag ju, det är skönt både under tiden och efter, och det är skönt vad det gör med kroppen däremellan, men det är ett motstånd i stunden innan.

Men jag har ju fått mig att yoga två gånger i veckan, så jag beslutar mig för att ha förtröstan.

Inga kommentarer: