onsdag 9 juli 2014

Nu jävlar. Ett blogginlägg.



Jag vill internetta mindre, men blogga mer.

Estrid är så jävla gullig nuförtiden. Här leker hon tittut från badkaret. 

Två dagar - sen är det semester. Sen ska vi åka runt och visa upp det gulliga barnet för alla hennes släktingar. Imorgon smygstartar detta med att Estrids farmor kommer på besök. Jag ska jobba och tjäna pengar och Franzénarna ska ha det gött.

Men idag, föräldraledighetsdagen onsdag, var det ju rätt gött också. Utöver ovan avbildade bad cyklade vi till Vårdsätraviken, och lät barnet lalla runt i en ganska stor UV-dräkt (men jag hade inte mage att köpa storlek 74, faktiskt). Estrid var väl inte lika imponerad av sjö och ljumt vatten som vi, men i slutänden grävde hon runt i sanden, tittade på andra barn och försökte sno tofflor och uppblåsbara badleksaker för glatta livet.

Nu sent. Nu sova. I natt har vi tygblöja, premiär! Engångsblöjorna har börjat läcka mest hela tiden, så det är inte så mycket att förlora. Tänkte vi innan. Nu hoppas jag på att vakna i torr säng om mindre än åtta timmar. Bums i säng med mig. 

Inga kommentarer: