söndag 20 augusti 2017

Något om sommaren.

Jag tror alltid att jag ska hinna mer saker sen. Till exempel på sommaren. Till exempel skriva, blogga, yoga, göra fotoböcker.
Nej.
Kanske nu när vi är hemma igen, nu när Estrid börjar förskolan imorgon.
Eller inte.

Men en fin sommar. Jag hoppas fortfarande på något bad till och mer glass och att få använda mina reashorts lite till.

Men vi har badat och paddlat och cyklat och plockat kantareller och blåbär, och ätit frukost på verandan och pressat blommor och sett clownfiskar och sälar och ubåtar och utsikten över Köpenhamn.

Och Märit går inte än, hon blir visst 10 månader hon med innan hon knäcker det. Men hon står superstadigt om hon inte vet om det. Och hon vill åka rutschkana och gunga och tycker om att läsa böcker och alla sorters djur. Det är inte så länge till hon är bebis. Mjuka lilla nästan tiokilosklump.

Annan rapport: Estrid säger att hon älskar Märit nu. Sen i förrgår. Plötsligt händer det. "Märit, du är älskad av mig".  Och de badar badkar ihop och har matchande kläder och badrockar och Märit får omilda varma kramar. Jag har sagt "det kommer, man ska ge Estrid tid" och det var rätt, men det är ändå härligt att det hänt.

Inga kommentarer: