tisdag 25 december 2007

Julkort. (Haha.)

Nä, här ska vi inte sitta och vara emo och begrunda egna och andras oförätter. Nu blir det bildblogg istället, det är ju ändå jul!

Gulliga barn på bild kommer kanske senare, jag hade inte med mig kameran till prästgården.

Håll istället till godo med "Familjen Bengtsson firar jul"

Olof tänder ljusen inför jullunchen.
Pappa gör en föga traditionsenlig grönsallad. (Men allt blir snyggare med färgglada grönsaker till!)
Olof tar kort på maten. Jag tar kort på Olof. Familjen digitalkamera.
Hej maten. Svampomelelett, ägghalvor, Jansson utan ansjovis, vegköttbullar, sallad. Gör en mätt julbordsvegetarian! (Också med på bilden: lite lax och skinka och sånt för de där köttätarna.)
Modeblogg! Waited for this moment all my life, eller i alla fall hela min bloggkarriär. Röda julklänningen (lite skrynklig så här framåt eftermiddagen), svart kofta och svarta strumpbyxor från HM.
Olof umgås med pianot, och spelar lite julsånger. Mycket trevligt!
Julklappsutdelningen blev inte av förrän vid sådär åtta på kvällen. Så går det när man firar jul med vuxna stillsamma människor och hittar brödrostar och lovikkavantar i paketen.
(Men oh! för mina lovikkavantar med fleecefoder, jag hoppas att de är precis vad mina låtsasRaynaud-händer behöver. ) (Oj. Förlåt. Lite läkariska.)


Så, nu ska det komma en syster och familj hit snart, och så blir det ännu mer julklappar. Och på annandagen kommer min andra bror, med: ännu mer julklappar. Det här är världens mest utdragna julfirande. Det är ganska trevligt.

Toodels!

1 kommentar:

Anonym sa...

Du och din bror är lika. Fina bilder!

/ Sol, www.solskensdroppe.net