måndag 7 april 2008

Falun, 7 apr.

I förrgår var jag lycklig, igår var jag vid gott mod, idag är jag Trött och modfälld.

Ömsom sol ömsom blötsnö. Det är ju så. Men det är mer glädje än motsatsen, det är det.

Imorgon åker jag till Ludvika 06.50, det tyckte jag lät som en bra idé och jag har bara mig själv att skylla. Jag hoppas på att ortopedisk dagkirurgi lever upp till förväntningarna.

Herregud vad tråkig jag är.

Men så här i stället då:
Helgen var fina livet, Nationskörsfestival och körhjärtat igen (även kören ömsom, men i lördags var det kärleken). Och vi skötte oss fint.
Jag hade en trevlig sittning på kvällen, med underhållande människor till bordet, och sedan dans dans dans. Och basstämman, mina hjältar, stannade kvar till stängning och gjorde mig sällskap på dansgolvet.

Kom hem med smutsiga fotsulor eftersom jag sparkat av mig skorna på dansgolvet. Säger nog.

Nu: utlokaliseringssängen, en bok, en satsumas.

Inga kommentarer: