söndag 6 november 2011

Söndagsblogg.

  Jag har helg. Sover, äter palak panir, köper vinterskor, äter godis, stickar. Tänder ljus i minneslundens ljusflod, går på Mozarts Requiem. Gör inte riktigt allt jag borde göra men det går ju bra ändå.

Pratar om stress, om att vila, om att ge sig den tiden, om konsten att göra ingenting. Känner alls inte igen mig i detta, konsten? För mig: om att lyfta mig själv i håret och göra saker, om att ju mer jag sitter desto mindre blir orken, om att allt jag kan förmå mg till att göra är bra för mig.

Det här är mina nya vinterkängor, de är fortfarande lite för varma men det är ju ett problem som snart är ur världen. Jag hoppas att de är så varma och vattentäta som utlovas, för det var inte för utseendets skull. (Som den första som kysste mig sa. Det är fantastiskt att inte vara tonåring längre (även om linjer kontinuerligt uppstår i ansiktet, framförallt runt ögonen) - man slipper umgås med tonåringar, och särskilt tonåriga killar.)


Nu ska jag lyfta mig i håret och läsa musikteori... eller baka kanelbullar. Man får se...

3 kommentarer:

anna n sa...

Vilka fins kängor! Precis sådan som jag är ute efter. Var har du hittat dem?

Karin sa...

De är från Rieker och jag köpte dem på Nilsons skor. Idag provade jag dem (det var ju nästan minusgrader i morse) och de är sköna så här långt, och ulliga inuti!

anna n sa...

Tack för hjälpen! Ska kolla in dem i helgen