måndag 4 juni 2012

Samtidigt.

Parallellt:

- livets skörhet och sorg. Jag gör min anestesiplacering, och det är narkos och intensivvård, och det är tumörer och trafikolyckor och blödningar. Man kan vara sexton år och ha en obotlig snabbväxande hjärntumör. Det finns ingen rättvisa.

- så jävla trött, vill mest sitta och klicka hjälplöst framför datorn, äta godis och gå in på Familjeliv tusen gånger för att konstatera att folk är dumma i huvudet.


Är det vad man ska göra med sitt sköra älskade liv, trots att aneurysmet när som helst kan brista i hjärnan, trots att även unga människor får cancer, trots det kan hända en vacker dag att man glömmer cykelhjälmen och har för bråttom när man korsar Dag Hammarskölds väg.

Jag borde suga livets märg, men jag somnar på fredagskvällen och på söndagskvällen och om morgnarna är det ett helvete att få mig ur sängen, och när jag kommer hem från den tredje nya arbetsplatsen på fyra veckor vill jag mest äta godis och sova, samtidigt.


Kompromissar till att läsa om Sarah Dessen och äta ekologisk apelsinchoklad. Helst några varv på nya stickningen också, så tänker jag vara nöjd mitt märgsugande. Just idag, i alla fall.

Inga kommentarer: