måndag 8 oktober 2012

золотая осень







Hej,

så här var min helg. Det var ljuvligt. Det var den gyllene hösten och jag är så tacksam mot vädret och veckodagarna som lät mig vara ute i solen och färgerna. Sju timmar på lördagen, fyra på söndagen. Krispigheten i luften, i de löv som nyss fallit. Soligt och för varmt för vantar mitt på dagen. Te vid Hågaån. 

Idag fick jag huvudvärk på mitt vårdcentralsrum igen och jag undrar om det är min stress (allt jag inte kan) eller om det är den dåliga luften eller om det var en hel administrativ förmiddag  framför datorn (i ett glimmande ögonblick hade jag inga osignerade anteckningar).

Äter satsumas och har senapsgula vantar och undviker i möjligaste mån att bara räkna ner till nästa helg. (Eller till slutet av vårdcentralen).

Det är ju förjävla vackert nu. 


Inga kommentarer: