måndag 17 mars 2014

#40

Skrattbarnet när jag drog runt hennes leksakslarv runt hennes fötter.

Eller att hon lyckades klättra över spjälsängskanten för första gången idag (hon har aldrig sovit i den, men den står vid dubbelsängens kant och hindrar henne från att ramla ner där). Hon är så stolt när hon klarar saker.

Eller hennes bästa leksaker just nu: skor, pennor, tandborsten. De knatar hon runt med, leksakslådan är oftast orörd.

Eller skrattet när jag välter henne i sängen och kastar mig över henne och blåser på hennes mage.



Jag motiverar mitt återinträde i arbetslivet med att Kristoffer också ska få detta. Få vara med henne på heltid, få vara huvudansvarig, få känna sig som den som har koll. Och eftersom det inte funkar om jag också är hemma, så kan jag ju lika gärna tjäna pengar under tiden.

Jag tror att det ska bli roligt på andra sätt att börja jobba, också, men ovanstående är det som tar mest skruv för mig. Det är Kristoffers tur nu, snart.

Och så lediga onsdagar, lediga onsdagar, lediga onsdagar.

Inga kommentarer: