måndag 19 januari 2015

Hej från ett tangentbord.

Kvällarna, när Estrid somnat, när vi aldrig orkar diska hela middagsdisken, när jag alldeles för ofta fastnar med surfplattan. Idag har jag startat datorn och har tangentbordet (pluspoäng). Jag har också ätit orimliga mängder choklad, mandelmassa och russin (minuspoäng). Har beställt nytt simkort, lyssnat lite på musik och läst de sista artiklarna i senaste Vi, så ikväll ligger jag nog på plus på det stora hela, faktiskt. 

Men. Tiden är som den är och jag vill ju aldrig mer än dumsurfa på Instagram sittandes i soffan när jag väl hamnat här. Sen vill jag inte gå och lägga mig, när det var allt, och så blir jag sittandes sent och sen sover Estrid lite krattigt och sen blir det självuppfyllande. 

Det som funkar bäst är stickningen, där blir faktiskt saker gjorda, det är väl för att det går att kombinera med dumsurfandet. Nu senast: grön mössa åt Estrid. Som blev lite stor. Och Kristoffers röda mössa blev lite kort. Och det senaste projektet ser inte riktigt ut som jag tänkte mig heller. Men oavsett om det just för tillfället känns som att allt blir fult, så blir det ju. Vilket inte är det sämsta.

Önskelista: läsa (ska bara hämta ut boken till bokcirkeln, så blir det nog av), göra den där fotoboken (hehe), skriva (! men man kan ju önska, eller hoppas, eller vilja). 

Estrid är så gullig nu, eller det är hon ju jämt, men även nu. Vill riva allt när vi tar fram rivjärnet, och gömmer sedan morötterna inne i järnet och är klar. Äter helst parmesan och oliver. Har en favoritlåt, Dulaman som hon önskar mest hela tiden ("Dulaman dulaman dulaman gwelah!"). 
Och så håller hon på att få hörntänder och är snorig, stackarn, så det är inte världens lättaste att sova. Får man förstå. 
(Men hon kanske sover bättre snart). 

Inga kommentarer: