söndag 11 januari 2015

Helgen.

Somliga straffar gud med det samma. Man kan ju inte bara åka till Prag och ha det bra.

Jag hade inga stora planer för den här helgen, och det var väl tur. I torsdags vaknade jag med nackvärk som blev en regelrätt nackspärr under eftermiddagen, och jag ville mest gråta när jag svängde åt höger. En vetekudde och lite Voltaren på kvällen och det blev bättre, men inte bra, och känns fortfarande rätt besvärligt.

Och när flygplanet landade på svensk jord i onsdags kräktes Estrid, vilket jag var övertygad om bara var åksjuka. Men i fredags kväll. när vi satte oss vid matbordet, och Estrid ätit ett par gröna ärtor, då fanns det ju ingenting att vara åksjuk för. Inte igår kväll heller, när jag rusade från sängen till toaletten så snart Estrid somnat.

Nå ja: nacken är mycket mycket bättre, och magsjukan var en mild variant (ta i trä!), men den här helgen, den var väl inte den bästa.

Och till råga på det finns det en liten liten bebis som jag ju förstås inte kan hälsa på innan jag är smittfri. Gnäll. 

Inga kommentarer: