tisdag 13 november 2007

Persp.

Nya perspektiv:
(kids, do try this)

hur domkyrkan ser ut när man ligger på en av bänkarna. När man tittar upp mot valvet ser det så märkligt grunt ut. Som att det inte alls vore alla de där strävbågarna bort.




Bonus för människor som tycker att jag har en negativ personlighet, och som har charmen att säga det rakt i ansiktet på mig
(kids, no, don't)
ur min blå skrivbok:

7 juni
sommarkväll, värmen är perfekt, jag lägger ut filten, ligger under en ask, det gröna mönstret mot den blå himlen, löven, och jag har Joni Mitchell i hörlurarna när en apelsinkatt kommer fram och hälsar och
mitt i bröstkorgen är jag
lycklig

all lycka som är i ens egen makt
och det milda, sneda solskenets

det är som det ska, att
finnas till




Också som en not till själv att glöm inte, det kommer
sommar.


Dagens bibliotek: Carolina igen. Nu läsesal C. Och så en liten liten sväng på Medicinska biblioteket. Jag pluggar mig runt universitetsbiblioteken. Man har inte roligare än man gör sig.
Hittills ligger Juridiska biblioteket högt på listan över bra universitetsbibliotek. Det är så motiverande att kika på deras böcker! Till och med hypertoni framstår som festligt i jämförelse.

Idag satt jag iofs jämte en juridikstudent på Carolina, som sneglade på mina böcker och sa "läkare? det skulle jag också vilja men jag kom inte in". Jag hade inte hjärta att säga annat än "men juridik är bra, du slipper sjuka människor!" i stället för mitt tänkta "ja, gud, sannerligen, juridik låter självantändande torrt".

I morgon vet jag inte vad det blir för bibliotek än. Spännande. Bäst är bibliotek med små läsesalar, där man sitter på en rad och inte på flera, och gärna med gröna fina läslampor. Rejäla öppettider är också en fördel.

En vecka till tentan i morgon. Sen kan jag andas och skriva ikapp NaNo-romanen. Jag har inte gett upp den än, men jag har halkat efter en bit. Att göra efter tentan:
  • skriva roman
  • skriva Människan&Naturen-pm
  • städa ur mitt rum/gryt
  • börja sy lite igen

Att göra nu:
  • gå och lägga mig i hyfsad tid

Toodels.

.

Inga kommentarer: