onsdag 7 maj 2008

Nämen alltså.

Er egen emokandidat hälsar: muäh. Jag vill inte.
Jag vill inte känna mig dum i huvudet och i vägen och inkompetent och fånig i fem härliga kliniska dagar till.
Och jag vill inte börja plugga till helterminstentamen den 30 maj, men jag vill förstås än mindre köra på den, så det är bara att bita ihop och sätta igång.

Min handledare är en jättefin kvinna som kallar mig för sin kandidat och håller ordning på mig, och det är lärorikt med mottagning men det gör en så passiv att sitta där och lyssna lyssna lyssna, och jag har tillbringat hela veckan på mottagning, känns det som.

Och jag har inget schema för sommaren och det vete fan det här om jag ens har något jobb och jag borde förstås ringa schemaansvarig som skulle höra av sig till mig. Men när man inte vill, inte vill mer än att få lite sovmorgon och lite förkylningsfrihet och vad fan, ge mig chokladpraliner och en god bok och en solvarm gräsmatta och en ask jordgubbar och lite nackmassage och ett halvdussin trekvartsleggings i schyssta färger och något som tar mig någonstans.
S'il vous plaît?

Inga kommentarer: