söndag 18 maj 2008

Visst är det borgerligt med bal. (Men ljuvligt, likväl.)

Skimmer in i blodomloppet, trots att det började i uppförsbacke, jag fick ingen serenad och den där tröttheten som satt i. Men på något sätt redde det sig, blev roligt, fin mat och konverserande och en riktigt klämmig sjungning och tal och skålande åt rätt håll och riktning och en skojig bordsherre. Jag hade kanske velat dansa något varv styrdans till men i övrigt lämnade släppet, eller för den delen kvällen, inget övrigt att önska.

Sedan hem i natten, och det var grått och en smula regnsjukt men det ljusnade, och som fåglarna sjöng, det var som om de ville linda kvitter runt hela det gryende himlavalvet. Och de lyckades ganska bra, får man nog säga.

Jag har kört balklänningen i tvättmaskinen på snällaste programmet och det klarade den utmärkt (det rätta vore förstås att kemtvätta den, men As If). Nu ska jag tentaläsa kirurgi här, jag sitter på biblioteket och har börjat med att studieflykta.

Inga kommentarer: