onsdag 14 maj 2008

Papper papper.

Personbevis är verkligen det löjligaste ever nuförtiden. De måste vara så vansinnigt lätta att förfalska?
Och det är ju bara folkhögskolorna som vill ha dem, vad ska de med sådana papper till? Adressen måste man ju ändå fylla i på ansökningsblanketten... Pfö.

Nåja, jag hoppas att det ligger ett som kommit med posten nu idag, som jag kan kila hem och stoppa ner i ett annat kuvert, tillsammans med min ansökan till Tärnas fördjupningsskrivarlinje, en distanskurs. Jag sökte förra året, men då slarvade posten bort min ansökan, och jag hade annat att tänka på under sommaren så jag tänkte inte mer på det. Men nu är det nytt år och nya möjligheter, och jag borde visserligen tentamensplugga (nu) eller göra mitt projektarbete (parallellt med nästa termin) men man ska ju ha roligt också. Och projektarbeta kan jag säkert göra lite simultant.

Jaja, påminn mig om det här om jag blir stressig och gnällig sedan när jag ska göra allt det här och körordförande mig och körförmanna mig. Men söka kan man ju alltid, det har aldrig skadat någon.


Annars: det är så jävla jävla hemskt med både Burma och Kina, cyklonen och jordbävningen. Och jag och Johan tittar på Rapport, och det är gråtande människor som hukar under färglada paraplyer och det är hela skolor som rasat över hundratals barn, och sedan berättar nyhetsuppläsaren att
12 britter och 15 amerikaner saknas
från ett naturreservat där de har tittat på vilda pandor
och det är ju så det fungerar, tiotusentals döda kineser men det viktigaste är vad som händer med västerlänningarna.
Det är ju så. Nyhetsvärdering. Men det smakar beskt i munnen.

Bilderna från Kina och deras täckkappor och färgglada paraplyer och regnet regnet och jag borrar ett hål i mitt hjärta för tanken: det kunde lika gärna varit jag. På inget sätt har jag förtjänat att leva i ett land där berggrunden är stabil, och inga cykloner kommer. Jag har bara haft den turen.


Nåja. Nu ska jag inte fastna här på ett kandidatrum med internet och skrivare (även om det är en lite förförisk tillvaro).

Notera: inte ett jädra kandisord i hela inlägget! Jag är en fri, icke hjärntvättad kvinna. Att jag kände behov av att påpeka det förtog förstås lite av effekten. Men ändå! :)

Inga kommentarer: