söndag 23 november 2008

Amina.

Det går inte så bra med mitt bloggande nu. Jag har blivit lite för hemlighetsfull och prestationsinriktad på samma gång. Ingen effektiv kombination.

Veckans tips är Värmlandskörens version av Baba Yetu, som har hamnat en bra bit upp på mina 25 mest lyssnade låtar enligt iTunes. Den är toppen, lyssna på den.

Jo, och så kan jag rapportera att jag nuförtiden bara läser okomplicerad litteratur (även om den senaste påstås vara "vuxenbok", jaja). Idag bläddrade jag i min läsdagbok och konstaterade att jag läst 102 böcker i år, men å andra sidan är majoriteten av dem lättlästa saker skrivna för folk tio år yngre än mig. Det senaste otvetydigt högkvalitativa var Tjechov i början av augusti. Det går utför med mig och mitt läsande.

Nu ska jag göra en pepparkaksdeg, tror jag. Man får börja i tid om man ska tillbringa advent på neuroutplacering i Växjö. Faktum är att jag nog har dispens för att hänga upp adventsstjärnan också, åtminstone i det fönster som vetter mot loftgången och där persiennerna är neddragna nästan jämt.

Kanske ska jag testa att skriva något här varje dag den kommande veckan, för att se vad det blir av det. Kanske.

Inga kommentarer: