tisdag 9 december 2008

Kära Bullen,

I Växjö bor man på ett patienthotell med egen autoklav i badrummet (!), äter landstingsmesig gratisfrukost, hänger med fabulösa neurologer och har det inte så tokigt.

Imorgon ska jag Fatta Beslut, och om man känner sig rådgivningsbenägen så är det bara att brassa på. Sommaren 2009, antingen:
Kirurgen i Mora, känd för min näradoktorsupplevelse, Mia och kanske Thomas jobbar där, Sanna bor en timme bort med buss. Tre timmar med tåg till Uppsala. Ryktesvägen har jag hört om en av förra sommarens underläkare som gick ner fem kilo och mådde stressdåligt hela tiden. Åtta veckors jobb, bra lön, jourer med kirurgi och ortopedi.
eller
Någonting (antagligen kirurgi eller medicin) i Värnamo. Nytt sjukhus, testa nya grejer. Syster med familj tio minuter bort, pappa fyrtio minuter. Johans föräldrar (och därmed kanske Johan, vilket dock är osäkert, eftersom han har en mer normal framförhållning) en timme bort (Jnkpg). En gymnasieklasskompis kommer nog jobba där. Ungefär en timme från sommarstugan också. Däremot drygt fem timmar från Uppsala.

Imorgon får jag förhoppningsvis mer exakta besked om arbetsplats, tider och lön i Värnamo. Imorgon ska jag också lämna besked till Mora. Beslutsångesten är på topp. Jag har ingen aning om var Johan kommer att befinna sig: Uppsala, Jönköping, annorstädes. Jag lutar än hit och än dit.

Så ni kan väl hjälpa mig? Det gjorde ni så bra förra gången jag hade beslutsångest för sommaren, 2006. Vad vill jag helst, vad blir bäst?

Hilfe, hilfe,
yours truly.

3 kommentarer:

Anonym sa...

hm svårt. men samtidigt utifrån vad du sagt tidigare så har det verkat som du mer vill värnamo? och du slipper psyk?

Anonym sa...

Det brukar löna sig att prova nytt, enligt min egen något ringa erfarenhet. Man ångrar sig sällan när man provar nytt.

Fredrik sa...

Egen autoklav?

Men?

Varför?