måndag 2 februari 2009

Kära dagbok, 2 februari 2009

Chokladsnitten blev smuliga men jag var en god medborgare och gick på en föreläsning om arbetstid och hållbar konsumtion så här på kvällskvisten. Imorgon har jag lasagne i min matlåda och en röntgenrond att hitta till. Ibland tänker jag att jag är på fel utbildning men när jag blir helt fascinerad av att titta på när något drar ut en näspolyp med små tänger så inser jag att något nog är rätt i alla fall. Det lilla suktandet efter sterilkläddhet respektive laryngoskop fascinerar mig, för jag tror nog fortfarande mest att jag ska bli allmänläkare när jag blir stor. Just nu läser jag en bok om Werner Aspenström (♥ Werner!), och Wijkmarks "Stundande natten", men jag överväger att komplettera med en ungdomsbok. Jag ska skriva om båda de förstnämnda när jag läst klart dem, de är mycket intressanta. Det är isspår på cykelvägarna och för lite luft i däcken men det här är mitt liv och jag tycker om det, nästan jämnt.

Tack.

Inga kommentarer: