torsdag 12 mars 2009

And the blackbird sang the sun to bed.


Hittills: 1430 ord projektarbete, varav 14 stycken referenser. Först undrade jag hur jag skulle kunna dra ut på det hela i mer än säg fem sidor, med med lite tabeller blir det nog lagom långt, det här.

Självdisciplinen och jag klarar oss väl hyggligt, än så länge. En del dumsurf blir det. Och nu lite dumbloggning. Och så blir det andra saker, som är nyttiga men inte projektet. Rågbröd, lasagne, lite yoga på vardagsrumsgolvet, en bok om Grupp 8.

Mycket tid och energi går just nu åt till kören. Roligt och givande engagemang i själva sjungandet, och betydligt tristare och mer frustrerande bakom kulisserna. Tills vidare nöjer jag mig så, utom för er stackars jävlar som känner mig irl, ni har redan hört mycket och kommer att få höra mängder.

Blackbird betyder koltrast. Roligt, jag har alltid på ett vagt sätt tänkt att det varit någon kråkfågel och inte kollat upp det.
Omsjungen inte bara i den snygga Beatleslåten, utan också i en riktigt fin Lambchop låt från förra året, "Slipped dissolved and loosed", som man kan ladda ner med ren själ på skivbolagets hemsida.

Fågelkvitter, ja. Det varvas ju med nysnö, det gör det, och det är en viss trötthet i det, men det kommer ju vår. Ingen anledning att tvivla. Bara andas djupa andetag.

70 ord om antidepressiva till ska jag kunna klämma ur mig idag, tror jag. Off I go.

Inga kommentarer: