måndag 2 mars 2009

Casimir Pulaski day






Första måndagen i mars, och i Illinois firar man Casimir Pulaski Day. Barnen är lediga från skolan.

Jag firar med en länk till en av de få gamla texter som jag faktiskt är stolt över, och med min gröna Sufjan-tshirt. Och så Songmeanings och framför allt en Youtubelänk till den allra bästa Sufjanlåten.

(Min lilla pingstvän från Skövde påminde mig om vilken dag det var. Han läser inte den här bloggen eftersom den handlar för lite om honom. Jag vet inte vad det är med frireligiösa män jag känner och behovet av att läsa om sig själv, men jag kan inte låta bli att fundera över hur de läser Bibeln...)
(Och det här är ett snyggt test om du smygläser, Jakob.)

Jag har haft oftalmiatriktentamen idag och den gick lysande, nästan alla frågorna var från gamla tentor och jag satt och skrev i cirka en halvtimme. Nu är det nya tag inför öronnäsahalstentamen på fredag.

Ja, det var väl bara det. Passa på att lyssna på Sufjan idag och känna en aning av hjärtats mjukhet.

Inga kommentarer: