onsdag 17 november 2010

6. Min dag.

Vaknade. Vägrade gå upp. Sparkade upp Kristoffer så att han fick gå och göra frukost. Låg kvar och drog mig och vägrade gå upp och hade samtidigt ångest för att jag skulle bli försenad. Idag igen. Gick upp. Åt frukost. Tog på yogakläderna. Hann på något outgrundligt sätt i tid till jobbet. Gick på morgonmöte och röntgenrond. Önskade som vanligt en lite längre röntgenrond. Drack landstingste. Rondade med överläkaren. Skickade hem en patient i stället för tre. Åt matlåda. Lyssnade på vådliga hundhistorier i lunchrummet. Hade mottagningsbesök. Signerade av provsvar och anteckningar. Tittade efter lägenheter. Ordinerade Waran. Bekände för överläkaren att jag ska vara borta från avdelningen i princip hela dagen imorgon. Gick från jobbet med bara tio minuters flexplus. Hann till yogan. Bände och vred och försökte att inte fuska med armhävningarna. Blev mjuk och trött lagom till att avslappningen var slut. Cyklade hem. Åt rödbetssoppa. Dumsurfade. Åt våfflor med glass. Förberedde mg inför HLR-kursen imorgon. Gosade. Tog en varm dusch. Läste lite mer. Mutade mig med godis för att få mig att söka jobb. Det funkade.
Planerar nu att läsa lite ungdomsbok, gnugga mig med nyinköpt kroppssmör och därefter sova.

Typexempel på dagbok jag skrev hela högstadiet. Jag var inte roligare då.

Det var en ganska fin dag.

Inga kommentarer: