lördag 21 april 2012

Lördag

Idag var jag på klädbytardag. Efter en mild garderobsrensning (det finns att ta av) lämnade jag in sex plagg och en bok, och gick därefter hem och åt en andra frukost. När vi sedan skulle bege oss ner och byta var Kristoffer cykel trasig, så vi kom 40 minuter efter att bytet börjat. Kvar låg mest noppigheter och annat tråkigt, som verkade vara resultatet av ännu mildare garderobsrensningar än min, och jag blev lite putt. Mitt i detta hittade jag en av mina inlämnade kjolar, som är i fint skick men inte min stil riktigt. Jag tog tillbaks den, och tänkte att det var ju rätt misslyckat, det här.
Sedan gick jag ett varv till, och hittade en bra vit kofta med en liten gul fläck som jag hoppas kan gå bort, och en grålila bolero med ett pyttelitet hål. Kristoffer hittade inget: herrklädesutbytet var ännu tristare. Jag gick en allra sista runda, och där var den: en perfekt svart trikåklänning, i min storlek, i fint skick. Och så gick jag hem med fyra plagg och en bok, och kände mig rätt nöjd.
Men ska jag göra om det (och idéen är ju bra!) så ska jag hänga på låset när bytet börjar...

Sedan fikade jag i fyra timmar, på två ställen. Hummusmacka och blåbärsmuffins (se bilden), amerikanska pannkakor med lönnsirap, rabarberte.

Jag stickar på en sån här liten kofta, den andra i ordningen (roligt mönster!). I röd bambu till en bebis som väntas i maj.
Jag tänker att jag ska ge mig på ett riktigt vuxenplagg så småningom, till mig till exempel, men nu är jag redan halvvägs på den här koftan, och började i onsdags. Det är inte samma fart på vuxenkläder.

(Ska försöka att fotografera lite mer av det jag stickar, det är ju roligt för mig att minnas, vad och när och hur.)

Kvällen? Lugn och fin, nachos och mörk choklad, nästan färdigskrivna texter till skrivarkursen.

Fin dag. Imorgon planerar jag en danslektion, lite skrivtid och så inte mycket mer.
Kan tänka mig tredagarshelg. Eller femdagars. Eller hur många dagar som helst..

1 kommentar:

motvalls sa...

Vansinnigt fin kofta! Om jag nån gång får för mig att sticka blir det en sån. Skulle önska till "cheetahns lillebror" men blir nog snarare "cheetahns barnbarn"...