måndag 2 april 2012

Lost control again.

Ja alltså det här med kroppskontroll. Det är svårt.

Min "kinestetiska intelligens" - inte mitt starkaste kort. Det bara spretar åt alla håll med armbågar och hälar och lösa kroppsdelar.

Denna insikt apropå gårdagens lindy-lektion (jag ser ju vad jag ska göra men att få fötterna till det!) och kvällens ryska (skillnaden mellan ш och щ och att försöka få tungan och gommen till det!). Frustrationen i dessa situationer är stor.

Märkligt nog går yogan bättre, åtminstone frustrationsmässigt. Det är en massa mystiska saker som ska till med kroppen där också, men instruktionerna ("plats runt nyckelbenen!", "dra in de nedersta revbenen", "dra ner skulderbladen") säger mig något (även om de är anatomiskt omöjliga...).


Jag blir så himla otrevlig när jag blir så där frustrerad. Oftast tar jag ut det genom några suckar och att vara enormt gnällig invärtes. Ibland läcker det ut också. Det är inte min trevligaste sida.

Å andra sidan: liten dunk i ryggen för ensvisheten/dumheten som gör att jag ändå fortsätter. Och planerar nya dumheter. Senaste planen är att lära mig föra lindyhop till hösten...


Inga kommentarer: