torsdag 26 april 2012

Tanten och den nya tekniken.

Det fungerade ju att mobilblogga. Smidigt var det också. Jag anade oändliga möjligheter för mitt bloggande... tills jag insåg att den här tiden jag har över till att blogga, den är redan nu nästan alltid i närheten av en dator. Jag åker inte kollektivt, jag står sällan i långa köer och jag har inga håltimmar.

Men tanken var god. Och från och med oktober ska jag åka buss en timme om dagen: då.

Annars tänkte jag skriva en rad om träning.

Min kompis Sanna tränar skivstångspass. Hon märker så stor skillnad på när hon blir starkare; hon ser hur hon kan lägga på extra vikter.
Jag och min yoga... vi gör inte lika konkreta framsteg. Ibland vet jag inte om det är framsteg, när det känns annorlunda i kroppen, eller om det bara är att jag har hittat ett sätt att fuska.
Vissa saker är tydligare: jag kan stå i skulderstående, idag gjorde jag en bakåtkullerbytta. Men annars... svårt att säga.

Å andra sidan: fy helvete vad tråkigt jag tycker det är med styrketräning med vikter. Inte en chans att jag skulle göra det två gånger i veckan. Jag är mycket imponerad av att folk gör sånt, de är inte kloka.

Åkte apropå rubriken buss med ett gäng åttaåringar idag (ljudnivån!). De satt och jämförde sina mobiler, och ett par hade samma modell som jag. Sen pratade de om de olika spel de laddat ner och slängde sig med olika uttryck.
Det är hårsmåner från att det kommer någon ny teknik som jag inte orkar hänga med på alls...

Ska förresten skaffa Instagram så snart jag uppdaterat telefonen. Klamra mig fast ett tag till...


Inga kommentarer: