söndag 20 april 2014

Påsk i staden.

Vi är i Uppsala i påsk. Jag tänkte att det skulle kännas hattigt att åka iväg precis när jag börjat jobba, att vi skulle ta det lite lugnt.

Ja, och så blev det nästan sommar och jag får bilder från Åshuvud från pappa och min syster och så går jag runt och ångrar mig. Fast vi har det bra, fast vi går långa promenader och äter goda saker och låter barnet springa i gräset och tugga på kottar. (Hon får godare saker också; majskolv och yoghurt och jordgubbar - men kottarna är väl ungefär lika bra, hälsar hon.)

Att inte vara med, även om det nu är helt självvalt, drar igång så mycket grums i mig. Kanske är det nyttigt att möta det, men jag tänker ändå att fan, nästa gång, då ska jag boka en tågbiljett innan de är svindyra (eller kanske ändå, vad fan) och packa in man och barn och åka.

Den här helgen blir istället min "alla andra firar påsk med sina famiiiiiiljer", mitt "det är fint väder vi måste TA TILLVARA det" som inte ens är riktigt nöjt ens efter promenad, utefika, lunch på balkongen, lång promenad, picknick på gården och middag på balkongen, och så lite söndagsångest som jag påbörjade redan igår (så onödigt).

Ibland blir man ju trött på sig. Ja.

Inga kommentarer: