söndag 2 november 2014

2. 5 saker jag tänkt på idag


  1. "Nej, Estrid, vakna inte än!". Har tänkts vid 3-snåret (hjälpte), vid 5-snåret (Kristoffer bar barnet en stund i sjalen och hon somnade i alla fall om till 8!) och vid hennes tupplur. Samt nu. Hoppas hinna fyra punkter till.
  2. "Den där koftan jag stickar på till barnet blir visst ganska stor. Jaha. Ja det är ju bättre än för liten. Undrar om jag ska sluta sticka nu och lägga upp till något annat. Så att jag kan glömma bort att sticka klart den där koftan, i flera veckor, eller månaden, tills den nästan är för liten? Okej, jag fortsätter..."
  3. Trevligt att ha min bror på besök.
  4. Tycker min bror att jag är slapphänt i min barnuppfostran, en tråkig värd, någon som har det stökigt hemma, att det är onyttigt med scones till frukost (och grädde dessutom), att jag är äcklig som äter upp maten som Estrid inte äter? (Egentligen behöver jag inga andra fiender än mig själv.)
  5. Det var mycket gott med pad thai till lunch, men jävlar vad mätt jag blev, och scones, grädde och pad thai blev nog lite för mycket fett för min stackars mage. Note to self: man måste inte alltid maxa allt. (Men gott var det!)

Inga kommentarer: