torsdag 13 november 2014

Punkt 7 till 13.

Listan? Det kom en besvärlig punkt, och då gick det liksom åt helvete. Men vi kör ikapp! Lite raskt så där.

7. Kolla! Så här ser jag ut idag.


Alltså, självporträtt. Utan ursäktande barn eller liknande. Det sköt jag på i flera dagar. Sen har jag inte världens bästa mobilkamera, och det är mörkt hela tiden, och ja, så gick det till med det.

Men idag har jag yogat, med god viljestyrka, och bad Kristoffer ta en bild på mig, så den bjuder jag på. 

8. Ibland blir jag avundsjuk på…

Folk som har en mamma. I min ålder. Som ju inte är lastgammalt.  Som har en mormor till sina ungar. Ja.

9. 5 saker jag borde ta tag i

Inte den här listan längre!  Men:
- Läsa ut bokcirkelboken
- Försöka få ur mig en text till skrivgruppen
- Börja med julklapparna
- Gå iväg med påsen med loppiskläder jag tryckt in under sängen.
- Fortsätta med "Mammamage"... Nyttigt, men tråkigt, och väldigt lätt att skjuta på.

10. Kolla! Här har jag ritat en hund.

Nej, men det orkar jag verkligen inte göra nu. 

11. Månadens färg är givetvis…

I sanningens namn? Grå med inslag av gult, små kvarklängande löv som singlar i vinden.

12. Hepp! Dagens filmtips!

Jag tittar på så galet lite film. Två som jag sett i år: "The wind rises" (Miyazaki, och teckningen var fin, men själva handlingen, nej, inte imponerad), och en som jag inte minns namnet och inte lyckas googla men som hade en korkad twist på slutet. Inget tips, alltså. Skulle gärna se andra Hungerspelsfilmen, det har jag inte gjort. Men tips? Jamen kanske "Min granne Totoro" då, även om jag tänker att alla väl sett den. Om du nu inte gjort det: den är fantastisk. Bildgoogla, och sen är det bara att köra. Ser mkt fram emot att se den med Estrid, så småningom. 

13. Kolla! Här är en av mina favoritplatser.


Utsikten från sommarhuset.

Inga kommentarer: