torsdag 20 november 2014

20 november.

Hej. 

Vill idag rapportera stickframgångar (färdig med koftan till Estrid! påbörjad mössa som nog kan bli julklapp! hurra för utbildningsdag!) och stickmotgång (Estrid vägrade ta på sig koftan. Nåja, när jag sytt på snygga knappar kanske det kan bli ordning på torpet).

Bilder kommer, lovar jag glatt.

Är helt förvirrad inför det faktum att jag ska jobba imorgon, efter ledig onsdag och utbildningstorsdag. Alltså, jobba som i att ha patienter? Va? Mitt grundtillstånd är fortfarande inte arbetslivet, känner jag.

Imorgon kommer Lisa, och vi ska mata henne med spenatcanelloni och någon kladdig kaka, har jag bestämt. Tänkte först gå ut och äta men äsch, orka, det är lättare att umgås hemma medan Estrid springer omkring. Alternativt medan Estrid tvättar händerna: det är hennes nya favoritsyssla. Hon blir smått otröstlig när man stänger av vattenkranen och lyfter bort henne. Jag har närt en liten tvångsmässig en vid min barm?

Nu nattning av de vuxna. I morse sov förresten Estrid till 8.08, och jag som inte ställt någon klocka eftersom jag började 8.30. Blev således tjugo minuter sen. Det var det väl värt. Men imorgon ska jag passa tid, och jobba jobb, och gå hem och umgås med Lisa och ha helg helg helg. Bra plan. 


Inga kommentarer: