måndag 22 januari 2018

Måndagslättnad

Har börjat jobba. Lever och är ganska glad. Roligt att vara i sammanhang. Extra rynkorna går som pondus. Minns rätt mycket och har inte behövt fastna i datajournalen (som uppgraderats sen jag jobbade sist) än.

Allt är förvånande lätt när man bara är en vuxen människa. Klä på sig, packa väska, cykla utan cykelvagn, parkera utan att låsa cykelvagn.

Märit har lärt sig ordet "nej" och använder det flitigt. Hon har också slutat somna på kvällarna. Även om man bär och ammar och bär och ammar. Är hon vaken är hon ganska glad men gnuggar ögonen och välter blomkrukor. Och vi vill så gärna att hon ska sova när Estrid somnar, vid typ halv åtta. Ungen är ju trött på morgonen så det är inte det. Idag sov hon två gånger, det hade hon slutat med sen länge trodde jag.
Dagtid är hon asgullig. Och somnar mycket enklare...

Det är lättare att vara ifrån henne än det var att vara ifrån Estrid, när jag började jobba då. Jag antar att jag är mer van. Jag har fått barnbilder och rapporter också, och förhörde Kristoffer på allt de gjort och ätit och när Märit sovit och gud vet allt, när jag kom hem.

En dag säger ingenting men är sin egen. En bra dag är skönt. En vindpuff i seglen.


Inga kommentarer: