onsdag 3 oktober 2007

Svar på vanligt förekommande frågor.

1. Jag läser till läkare.

2. Sju terminer.

3. Elva terminer.

4. Alltså drygt två år kvar.

5. Jag vet inte vilken sorts doktor jag ska bli. Behöver inte bestämma det förrän efter AT.

6. Ungefär två år, men då får jag lön.

7. Det svåra är att komma in, säger de. Sen vill de att man ska komma igenom. De får betalt för det. Så nä, inte så svårt. Fast det är mycket schemalagt.

8. Jag vill bara ha en ohemult hög lön som folk ändå tror att jag förtjänar.


Okej, svaret på åttan var en bluff. Det brukar vara kombinationer av följande:
*ett nyttigt yrke
*jobba med människor
*möjlighet att jobba halvtid och odla äppelträd och skriva dikter på den andra halvtiden, utan att ha särskilt lite pengar

Jag brukar mörka:
*att det förmodligen har sjukt mycket med min mamma att göra
*att jag ville åt den där höga statusen i yrket (som däremot redan börjat kvälja mig litet, till exempel detta att alla doktorer tycker att man är så mycket bättre när man inte bara är uska, man är kandidat också, et cetera)
*att jag ville använda mina betyg/mitt högskoleprov till något


Idag: en epikris, en inskrivning, lite rond, tittat på ett hjärteko. Nu: mot Vänern.

Inga kommentarer: