söndag 17 februari 2008

Fotodagbok

Snön töar i Flogsta och det är vårvarmt.


Den här promenadbilden tillägnas Lisa. Jag har de blåaste strumpbyxorna eftersom det är söndag och jag jobbar på matchningsfobin.
Fina Flogsta!
På vägen in till stan ser jag en ekorre. En dag då man ser ett vilt djur är alltid en bra dag.

Nu sitter jag här och skriver en sommarjobbsansökning och försöker hejda mig från att läsa bloggar och facebooka och ha mig alltför mycket. I morgon är det thorax, som jag har hört i tredje hand var en bra placering, så jag peppar.

Igår var det reccegask på Kalmars, och jag sjöng med kören och åt pyttipanna och dansade i hemsydd rutig klänning, och det var fina grejer.

Jag har dessutom blivit moster för fjärde gången. En liten Jakob eller Josef (själv röstar jag för Josef!), 15 februari. Fint som snus!

Och så vill jag föra till handlingarna att jag verkligen inte uppskattar diktsamlingar som är berättelser. Skriv en roman/novell eller håll käften. En bra dikt kan man läsa för sig själv. Det här ska jag vidareutveckla vid tillfälle, men tills vidare vill jag påpeka att det enda undantaget för sagda regel är Eva Ribich "Du är den enda mitt hjärta har velat". Fast där funkar faktiskt dikterna för sig själva, de blir bara ännu bättre av att läsa hela diktsamlingen.

Vårsol över staden, jag är glad och jag är snygg och på måndag kväll har jag en lagad cykel, och jag kan dansa också.

1 kommentar:

Anonym sa...

:D snitsiga strumpbyxor!