onsdag 19 mars 2008

En liten touch av hybris på det.

Ny taktik: jag har bestämt mig för att tro att jag är bra på ortopedi. Min utgångspunkt är att det här, det kommer gå som en dans på rosor, det här är ett område som jag är duktig på.

Det fungerar förvånansvärt utmärkt. Jag svarar på frågor om rotatorcuffen och båtbensfrakturer, och låtsas inte om det faktum att jag redan kan det för att det blev en del ortopedi på akuten i Mora.

Allt blir roligare så här. Hej självförtroende, det var ett tag sedan.

Är det så här folk gör? Det ante mig. Ödmjukhet gör en inte lycklig. Det ante mig. Jag har kommit på knepet!

För övrigt har jag för andra gången under min Uppsalakarriär lyckats tappa min mobiltelefon i en nationsgarderob. Bra jobbat av någon som är nykterist. Men den kom hem hel och hållen den här gången också.

Nu: påsklov. Vi hörs när vi råkas!

Inga kommentarer: