söndag 17 augusti 2008

Sommarbilder.

Nu skriver jag på den nya datorn, och det firar jag med ett lass bilder. Lyxen i att ha sina bilder på sin egen dator, alltså.

Först solgula blommor från Botaniska trädgården, som jag besökte idag med Johans föräldrar. Fina fina Botan. Att jag inte går dit oftare, varför gör jag inte det?
Och jag måste se till att komma förbi Orangeriet (oh ni vet bara ordet) innan de stänger för säsongen.


Sedan några Berlinbilder, som en liten teaser. Jag ska sortera och lägga upp alltihop sen.

Här står vi framför Brandenburger Tor, och det är en tisdagsmorgon vid åttatiden (nattåget ankommer tidigt) och det är så vackert med staden på morgonen sådär.

Kvällsljus i Reichstagskupolen.

Johan och Marx!

Jag och tv-tornet. (Den fantastiskt fina utsikten från Domkyrkan, som ingen av mina fyra guideböcker sagt något om. Slingriga trappor med stenlukt men det var det så värt.)


Jag är i Uppsala och jobbar 10 pass till och har kanske lite nedräkning, men annars är det fint liv. I helgen har jag handlat för fyrsiffrigt belopp på Ikea och det är lite vuxenpoäng på det, och så har jag umgåtts med Johan och hans föräldrar och bjuppat bästa Erkan på bananchokladkaka. (Oväntat bra. En mosad banan och tre matskedar kakao, istället för två mosade bananer. Try this at home.)

Nu ska jag bara lära mig att hantera slösurfandet med ny dator. Och att fortfarande lägga mig i tid.

Inga kommentarer: