torsdag 15 januari 2009

Sixteen, clumsy and shy

Idag skrev jag tenta. Det gick nog, det brukar det ju göra.
Jag känner inte den stora lättnaden. Förmodligen relaterat till att kursen inte är slut än, utan ska toppas med ett seminarium i morgon.

Jag tackade nej till ämbetsmannamiddag nästa helg, och det var klokt egentligen för så roligt hade jag ju inte på förra, och livet är för kort för syssla med sånt, men som det är i mig just nu blir jag bara nojig, tänker att jag inte kommer att ha några planer för nästa helg, sitta ensam och tragisk i min lägenhet och småangsta, och då kommer jag jävlarimig ångra mig för att jag inte är på ämbetsmannamiddag.

Hjärtat mitt, inte tänka så. I helgen ska du hångla med din karl, kanske gå på konstmuseum, ha körstyrelsemiddag och läsa lite i ett par av de där tio böckerna du råkade låna på biblioteket idag. Det ska bli trevligt och roligt och vilsamt. Nästa helg innehåller säkert också något roligt. Du vet inte vad riktigt än men det visar sig.

Hemsnickrad KBT for the win.

De största tentor jag har kvar på utbildningen är på 8 poäng. Den här var 14. Det är nerförsbacke nu, det kan vi väl säga?

Nä, lite ungdomsbok för typ 13-åringar kan vara precis vad jag behöver just nu, känner jag. Tur att jag lånade en sån.

Återkommer med mina bästa böcker under 2008, för nu har jag hittat läsdagboken, som stod och tryckte bland kokböckerna. Helt logiskt. Och ja, halva januari har gått, men det struntar jag i om jag vill. 110 böcker läste jag, men ett större antal var ickeåldersadekvata, som man kan säga om man vill göra det onödigt svårt för sig. Vilket väl är vad det medicinska språket går ut på. Däremot inte vad ungdomsböckerna går ut på.... Och därmed har jag en nästan godkänd anledning till att läsa den där mellanstadieboken. Bra jobbat!

(Och nä, jag tänkte verkligen att det skulle vara nog med The Welcome Wagon-citat nu men den där Smithscovern är faktiskt bättre än originalet och det passade så bra till det där emostycket i början av det här emotionellt instabila blogginlägget. Inte sant?)

Inga kommentarer: