fredag 14 juni 2013

En pilspets av flinta genom smörklumpen

Jag ägnar en stor del av middagen åt att klaga för Kristoffer över alla dumma saker jag läst på internet under dagen. Till slut landar vi i att jag ska prova att dra ner på att läsa sånt, att jag ska hålla mig till de bra bloggar jag har i min läslista. Och när jag får tråkigt och är på väg till Familjeliv och Gud vet allt, ska jag hejda mig och istället fundera på om jag inte ska lämna lite kommentarer (något jag skulle vilja bli bättre på) på de bloggar jag faktiskt tycker om. 

Senare på kvällen hittar jag det här i ett kommentarsfält på en av favoritbloggarna:

Jag tror att vi människor att skapta för att äta sådant som vi själva har kunnat samla/jaga. Kött, ägg, grönsaker, bär, nötter, mjölk, smör och grädde. Det är vad jag tror.

Och ja, jag älskar bilden av stenåldersmänniskan som jagar smör och samlar grädde.

Men jag behöver ju inte söka upp sånt aktivt. Det är det nya.  Får se hur det går. 

Inga kommentarer: