onsdag 26 juni 2013

Hos Estrids farmor

Och tågresan gick bra (lyxigt att vara två vuxna! men vagnen var å andra sida ett härke att ha med sig, så det jämnade nästan ut sig).

Jag läser; har ro och tid att läsa när Kristoffer bär på barnet (eller när hon sover) och vi ändå inte kan flyttpacka mera. En bra bit över halva "Vad jag älskade" har jag läst, och jag känner en massa och vill skriva och vill läsa mer och äntligen läsupplevelse! Så härligt.

Vi går promenader och äter mörk choklad och ananas och Kristoffer och hans mamma ordnar med takpannor och vindskenor. Estrid är mest nöjd, fast idag har jag ammat på en bilväg i utkanten av Bräkne-Hoby då akut hunger drabbade barnet.

Jasminen blommar här, men lindarna har bara svullna knoppar. Jag skriver i min anteckningsbok, rad på rad. I morgon fyller min unge tre månader. Mina önskemål för resten av veckan är, utom att läsa ut min bok, att få topparna klippta av Kristoffer och att hinna måla tånaglarna. Och att okynnesköpa lite garn på Linslöjden.

Inga kommentarer: