söndag 16 juni 2013

Slocknad i knäet

ligger min bebis, och jag kan skriva med båda händerna.

Igår och i natt var inte hennes bästa stunder, hon var trött och ledsen och sprattlade i sömnen, och jag försökte amma henne minst tre gånger i natt fast hon sov, för hon verkade så orolig. Taskigt med nattsömn för alla inblandade.

Idag har hon sovit ikapp genom brunch och hängmattehäng, så nu kanske vi kan få vara i fas igen.

Planeringshitler (=jag) åkte på Smålandsresa och lämnade planeringen, men den väntade på mig. (Familjens projektledare - vad är personlighet och vad är könsroll?). Så nu ska det bokas tågbiljetter, planeras midsommar, planteras på odlingslotten, packas flyttlådor, köpas bikini till undertecknad och kanske gympaskor. Och adressändras, inte glömma.


Vill skriva mer och tänkvärdare saker, och just nu kan jag inte riktigt skylla på bebisen. Men så länge jag skriver alls så finns det åtminstone en chans att det kommer något bättre, så småningom.

Nu borde jag satsa på sömn tillsammans med bebisen, för en bra och effektiv dag imorgon. Tjipp!

Inga kommentarer: