söndag 11 maj 2014

#95

En fördel med att Estrid inte alls velat somna ett par kvällar är att det nu känns som världens ynnest att hon slocknade för 20 minuter sedan, och att jag kan sitta här och äta mandlar och dricka rött te

Extra mycket eftersom det är söndagkväll, och Kristoffers manskörsdag. Åh vad jag önskar att det var en annan kväll i veckan. Klart att han ska få komma ut och iväg, men att helgen liksom tar slut redan klockan 18 på söndagskvällen?

Men när barnet sover i sin dinosauriepyjamas, och jag får sitta och dumsurfa i lugn och ro, då känns det ju ändå mindre illa, gör det.

Imorgon ny vecka, och jag ska ha student och är väl inte jättepepp på detta. Tänker att jag ska försöka skriva lite mer om mitt jobb, inte om patienter och inte om detaljer men ändå, reflektera lite. Framöver.

Inga kommentarer: