måndag 12 maj 2014

Kanske inte bästa dagen på jobbet idag.

Alltså, om jag hade varit lite slug hade jag kunnat haft ett jobb där jag dels kunnat vara på samma arbetsplats sen examen (4 år - eller 3 då, om man räknar bort föräldraledigheten), och där ingen skulle ta fysisk skada om jag gjorde fel eller glömde något.

Korkat av mig.

Å andra sidan; jag skulle också kunnat vara barnmorska, och visserligen inte behövt hatta runt mellan tjugotolv arbetsplatser, men ändå ha ett stort och läskigt medicinskt ansvar - och få skitdålig lön för det. Och så är det ju inte.

Jag har ju ändå hyfsat betalt i förhållande till min ångest, typ.

(Ja, och så kunde jag varit typ ekonom och inte kunnat göra värre skada än pengar, och ändå haft bra betalt. Det kunde jag tänkt på lite tidigare. Ja.)

Inga kommentarer: