tisdag 6 maj 2014

Midsommarplaner.

Okej, någon (som kan vara jag) har varit ganska bitter över att vara den som ordnar och fixar och planerar mest, och någon (som kan vara jag) tyckte att det var typiskt att trots ett spädbarn (som kan vara Estrid) ändå vara den som fixar med gemensamma presenter, ordnar midsommarfirande och bjuder på fika.

Plus att några (som jag kan ha trott var mina vänner) glömde bort någon (som kan vara jag) på ett rätt fult sätt i höstas/vintras.

Nu pratas det midsommarplaner. Och de utspelar sig  fyrtio mil bort. Och vi har ett barn som avskyr att åka bil. Och jag vill fan inte ha en midsommar ensam i stan, det räckte med påsken.

Just nu är det ingen som glömt bort mig, och det kommer säkert bli en trevlig utflykt, och det är klart att folk ska få göra saker som inte är barnkompatibla fortfarande.

Men det svider.

Och vad gör man på midsommar, säg?

Inga kommentarer: