måndag 19 maj 2014

Söndag.

Vill, trots att det var dag 102, protokollföra att Estrid och jag gjorde en mycket fin utflykt till Håga igår. Först cyklade jag ut med barnet i cykelsitsen, och sedan tog jag fram selen, satte Estrid på ryggen och gick en liten promenad. Vi pekade på kossor och fjärilar och slånbärsblom, och sen släppte jag ner henne vid Hågahögen och tog fram picknick. Jag drack te och åt macka, och Estrid klättrade på små stenar och kom och tog en tugga banan eller kiwi emellanåt. Och så cyklade vi hem igen sen. Det var så fint, varmt och grönt och vackert, och Estrid var glad åt att få klättra, och vi var så nöjda med vår utflykt, båda. Som en liten försmak på att hon blir större, och att det inte bara innebär att hon inte är lika litenmjuk och rundkindad, utan också så mycket tydligare sin egen, och ett annat sorts sällskap än en dubbelhakad amningsklump.


Inga kommentarer: