onsdag 25 juni 2014

Estridonsdag.

Idag har vi tagit TBE-vaccin, jag och Estrid. Hon är så tuff, min unge, hon gjorde inte ett ljud - jag gnällde mer över att sprutan sved.

Och så har jag plockat i extrarummet, där allt ickeminimalistiskt ansamlas, och provat skor som faktiskt passade. Men de kostade 1500 friska kronor, och var inte riktigt vad jag tänkt mig, så jag ska väl tänka lite. Håller på och förlikar mig med att jag har krångliga fötter, eller fötter som nästan inga skor passar till. Till och med Ecco är för smala, liksom.

Estrids höjdpunkt för dagen var nog mer att det var andra barn på lekplatsen på eftermiddagen, det gillade hon. Eller, det fascinerade henne: hon stod alldeles still och tittade. Och så försökte hon göra vad de gjorde. Liten härmapa.

Nu är det en sån period när jag tycker massor händer igen. Idag åt hon med sked sådär som ingenting, och hon pussas ofta nu, och när Kristoffer kastade en slängkyss fick han vips en tillbaka. Och även om det inte kommit fler tydliga ord, så säger hon "ham" ("mums!" på turkiska) när hon nafsar i magen, och "ssss" till sidan med ormen på, och så säger hon "nänänänänä" och menar nog alldes strax "nej" med det. För att inte tala om allt hon förstår: idag pratade jag och en av de andra mammorna på lekplatsen om Estrids skor (mjuka röda barfotaskor från Barnfota, ett tips!), och vips stampade Estrid runt och tittade nöjt på sina fötter.

Jag vill inte gå och jobba imorgon, jag vill hänga med mitt lilla troll. 

Inga kommentarer: