torsdag 2 februari 2017

Februari med lite bilder






Lite sugen på den här listan men vill inte ta kort på någon lökjävel till instagram. Provar alltså här.

1. Det här är jag:

Och min man och min bebis. Bra vinkel, har inte riktigt förlikat mig med min haka post graviditet än. Min farmor hade en formidabel dubbelhaka. Och sju barn...

2. Det här är mitt kök:
Alltid smulor på golvet. Jag har blivit Ensamma mamman, minns ni den? Jag tror jag dammsög fyra gånger förra veckan. Helt sisyfos. Och så äter bebisen inte ens mat än.
Dessutom: kaniner i skafferiet. Bävrar i skåpet med durkslaget. En bulldog i städskrubben. Jag har inte hjärta att förstöra deras hus. Detta leder oss in till nästa dags rubrik, men jag stannar här.
Disken är i alla fall ren. Och alla åt glatt av pastasåsen vid middagen. Och så har vi fina femtiotalsluckor. Med alldeles för mycket loppisporslin bakom dem. Vi har också hel hylla med teburkar, men de sju-åtta jag använder mest står på en annan hylla ändå. På den tredje hyllan står tre av sex tekannor, det finns för många fina på loppis.
More is more, kanske jag ska sammanfatta med. Tycker att vitt och minimalistiskt är supertråkigt, tycker kanske inte smulor är jättefestligt, men vem ligger på dödsbädden och tänker "varför städade jag inte mer?".

(Morgondagens rubrik blir bara mer och mer lockande, ja?)

Inga kommentarer: