fredag 10 februari 2017

Nåt ganska sött

Om jag orkade ta kort skulle den här fotoutmaningen bli bättre.
Men idag bakade jag och Estrid såna här kakor.
Fast med en grön stjärna istället. De blev inte så runda som på bilden, och stjärnan blev lite spretig, men inte fullkomlig pinterest-fail iaf.
Men jag är en bättre bakmamma när vi gör recept som jag kan utan och innan. Moment typ "gör glasyr" eller "klä in den färgade degen med ofärgad" är lite för stressiga. Särskilt eftersom Märit passade på att tröttna i babysittern... Så då tog jag över lite för mycket. Men jag tror Estrid var ganska nöjd, särskilt som vi använde den nyköpta karamellfärgen. Förra veckan sätt hon och bläddrade i genom "Sju sorters kakor" och ville baka allt med färgglad glasyr. Vi fått väl se hur det blir med det...

Inga kommentarer: