tisdag 7 februari 2017

Istället för kött

Firar 14 är som vegetarian i år. Blir så provocerad av dagens inlägg, ffa på instagram: "äter aldrig vegetariskt, gillar kött, gillar inga grönsaker, här är en köttfri semla".
Liksom: klimatet? Djurens villkor? Din egen hälsa? Nä, skit i det, det är gott med kött.

Själv skulle jag vilja äta mer veganskt men tycker det är svårt att bli mätt om jag inte tänker till. Och så tycker jag att det är väldigt gott med mjölkprodukter. Särskilt till frukost. Annars är nog åtminstone en tredjedel av maten vi lagar vegansk, ibland mer. Om jag hittar en bra tofuaffär skulle jag kunna öka på lite till, men jävlar vad dyr Kung Markattas tofu är.

Favoritproteinkällor: Anammas sojafärs. Kikärtor. Fetaost. Röda linser. Belugalinser.

Tips på bra böngrytor mottages tacksamt.


Inga kommentarer: