tisdag 20 mars 2012

Från hemmafronten

rapporteras att jag kommit till kantmönstret på spetssjalen. Sedan den 2 mars har jag stickat på den, och det beror förstås på vad man jämför med men jag tycker nog att det gått ganska snabbt! Nu är varven 200+ maskor långa, så det tar lite tid för mig, men jag hoppas bli klar till helgen. Sedan utlovas bild.

Annars har fröna börjat gro, och det är bäst fart på tomaterna så här långt. Fördelen med att jobba nästan hela sommaren tänker jag blir att balkongen ska bli fin, och att vi kan hänga på odlingslotten. Det goda med det onda.

Om lite drygt två veckor blir det påsk, och sedan åker vi till Istanbul, och där väntar våren, teglasen, garnaffären och så tänker jag hamam.

Nu ska jag sluta sitta här och se om Kristoffer kommer hem snart.


Inga kommentarer: