torsdag 22 mars 2012

Pudelns kärna*

Kan ni inte bara sluta klaga på vården för alla dessa småsaker?

"Det är dåligt utbud på tv:n i akutens väntrum."

"Jag känner mig inte välkommen till mitt besök eftersom det står en massa strunt om parfymfritt sjukhus i kallelsen jag fick."

"Det är fel märke på blöjorna på barnsjukhuset."

(Autentiska citat.)

Det bildar ett brus där man börjar slå ifrån sig och raljera som sjukvårdspersonal. Och i slutänden riskerar man att sucka åt och slå i från sig den relevanta och rimliga kritiken.

(Man kan förstås få sucka lite över småsaker även i vården, men ge fan i att säga "typisk svensk sjukvård, vad är det egentligen vi betalar skatt för!" eller känna er kränkta för sånt. Snälla?)


* Eller lite vad jag for efter i slutet på det här inlägget

1 kommentar:

motvalls sa...

Fantastiska citat!

(Läser ikapp bloggar å kommenterar långt i efterhand...)