söndag 11 mars 2012

Mössa



Lagom till våren har jag nu stickat klart en ny mössa. I tjockt trevligt garn som gör att det går lite fort, och som dessutom bara kostade en tia på Kupan. Jag tror det är ull(blandning), det är en aning stickigt som om. Mönstret är helt improviserat (roligt!) och jag använde stickor nr 4 (3,5 till resåren). Ungefär 2 veckor tog det, men då har jag haft parallella projekt förstås.

Nu när alla trådar är fästa på mössan stickar jag vidare på en spetssjal, önskar att jag kunde hitta den andra blå vanten som saknar tumme så att jag skulle kunna göra klart dem och suktar efter ett nytt projekt. Raggsockor? Fortsätta på den där tunna alpackatröjan? (Men slätstickning i 30 centimeter - hur kul är det egentligen?) Ett par snygga handledsvärmare, typ de här ?

Inga kommentarer: