lördag 24 augusti 2013

Bra och dåligt.

Idag var Estrid och jag på barnloppis.

Bra saker: jag letade efter byxor i glada färger, och plockade ihop 5 par för 45 kronor, i färger som inte var cerise eller kamouflage, utan grönt, rött och orange. Köpte dessutom en mjuk bok som barnet ska få tugga på (och som gör att vi inte är hänvisade till Miffyboken varje kväll nu när vi försöker få in rutinen "godnattsaga"), två bodies med skojiga tryck och ännu bättre: en liten klosslåda i trä. (Jag vet att hon kommer älska plastleksaker, som låter, men den dagen den sorgen).

Dåliga saker: mitt barn sover inte i vagnen. Även om man går i sådär tre kvart och hon är trött. Hon sov dessutom bara cirka en halvtimme i sjalen, och på vägen hem var hon arg i både sjal och vagn.

Bra och dålig sak: Karl Fazers blå chokladkakor, som varit på kampanjpris på Ica i veckan. Vi är inne på den tredje (Marianne-smak!). Det är väl inte det bästa för hälsan, nej. Och mjölkchoklad är så gott att det bara försvinner in i munnen, poff.

Jag är trött. Jag längtar tills Kristoffer har tentat klart, så att jag kan lägga barnet på honom och bara fly någon timme. Just nu är det ju viktigare att han pluggar. Och på kvällarna är jag mjölken. Men ja, det går framåt med sömnen för Estrid annars. Med lite tur kan hon snart somna om med bara handpåläggning. Jag har mjölk men händer har vi båda. Halleluja.

Ännu har jag inte varit ifrån barnet mer än ungefär timmen. Jag har då roat mig med att köpa amningsilägg, bada (den var bra!), gå på Ica (x2) och plocka hallon (inte så dumt). Det börjar dra ihop sig till något skojigare, känner jag. Bara Kristoffer tentat. Sen jävlar.

Inga kommentarer: